A Ferrari úgy tűnik, megoldotta a problémát, a Red Bull számára ez nem volt szükséges

A Ferrari úgy tűnik, megoldotta a problémát, a Red Bull számára ez nem volt szükséges

A mai Formula 1 autók nagyon érzékenyek a körülmények változásaira, például a szélre. Az előző szezonban ez különösen a Ferrari gyenge pontjának bizonyult. Az olasz versenystábnak úgy tűnik, sikerült megoldania ezt a problémát.

Most, hogy véget értek a tesztnapok, a csapatok értékelik az autóik fejlesztéseit. Az egyik pont, ahol a Ferrari autója még nem jósolta meg jól a széllökéseket. Amikor a szél felszínre került vagy megváltozott az iránya, az autó teljesen elveszítette az egyensúlyát. Bahrein Nemzetközi Pályáján a szél gyakran fúj. Ez részben annak köszönhető, hogy a pálya a sivatagban található. A szél ezért szerepet játszhat a versenyben.

A Ferrari előrelépést tesz
A Ferrari versenyzője, Charles Leclerc szerint csapata előrelépéseket tett a szélérzékenység terén. „Oh, nálunk sokkal jobb. Úgy gondolom, hogy az elmúlt év autójának egyik legnagyobb gyengesége a szélérzékenység volt. Ha a szél csak egy kicsit is megváltozott, rendkívül nehéz volt vezetni az autót. Hatalmas egyensúlybeli különbségek voltak a kanyarok között. Idén sokkal jobban állunk ezen a téren, tehát ez kétségtelenül előrelépés. Amikor valamit akarunk, keményen dolgozunk érte, és már az első napokban megerősítést kaptunk. Ez volt az.”

A Red Bull számára nem volt szükség fejlesztésre
A Red Bull Racingnél a szélérzékenység tavaly jobb formában tűnt. A Red Bull Racing versenyzője, Max Verstappen szerint ezen a téren tehát a csapat nem változtatott sokat sem. „Nem éreztem hatalmas különbséget tavalyhoz képest, de ezek az autók érzékenyek a szélre, és különösen egy ilyen pályán a szél jelentősen befolyásolhatja az egyensúlyt. A fékezés a 1-es kanyar előtt, a fékezés a 1-es kanyarból való kijövetelkor, ez a kombináció a 2-es kanyarral mindig trükkös, ha hátulról jön a szél, sosem könnyű, de ugyanez igaz az infieldra is. De igen, kb. ugyanazt éreztem, mint tavaly.”